Op naar New York - Reisverslag uit Park West Village, Verenigde Staten van Pam Asperen - WaarBenJij.nu Op naar New York - Reisverslag uit Park West Village, Verenigde Staten van Pam Asperen - WaarBenJij.nu

Op naar New York

Blijf op de hoogte en volg Pam

02 December 2013 | Verenigde Staten, Park West Village

Lieve vrienden, vriendinnen en geweldige familie!

Hier mijn eerste reisverslag vanuit the big city, NY. Terwijl ik uit kijk over the Hudson rivier vanuit mijn raam, zit ik na te denken over de afgelopen 2 dagen. Van een koud klein kikkerlandje naar de grote stad New York. Waar het overigens net zo koud is..

Zaterdag was de dag van vertrek en (hoe kon het ook anders) begon deze dag met wat stress. Papa, mama, Tess en oma ziek in bed en ikzelf d.m.v antibiotica erg rustig en bijna hersteld van voorhoofdsholteontsteking. De trein kaartjes werden niet geprint en er werd wat gewisseld in het uitzwaaicomite. Uiteindelijk stonden we dan eindelijk maar toch (veel te vroeg) zenuwachtig op Schiphol met papa, mama, Tess, Sterre en Merle. Met als verrassing mijn tante uit den haag die ook nog even doei kwam zeggen! Dan was toch echt het moment daar en nadat ik 2 geweldige boekjes heb gekregen van Sterre en Tess (bedankt iedereen daarvoor) was het tijd om afscheid te nemen. Of ik moest huilen? Ja en iedereen deed gelukkig mee! Bedenkend dat ik dan toch echt wel heel veel zin had om weg te gaan liep ik jankend door de duane en eerlijk gezegd voelde het heerlijk. Lekker alleen, zelf uitzoekend waar ik heen moest.

Alsof ze wisten dat ik het heerlijk vond om ruimte te hebben had ik drie stoelen voor me alleen en ben ik rustig mijn boekjes door gaan bladeren in het vliegtuig. Lachen, huilen en een gevoel van rijkdom ging er door me heen. Zoveel lieve mensen en lieve woorden. Op dat moment dacht ik, alles mag me gestolen worden op reis, behalve m'n paspoort en deze 2 boekjes. Zo blij werd ik er van.

Overstappen op Londen ging easy en na een k*t plek te hebben gehad in het vliegtuig naar JFK airport was ik er dan eindelijk! NYC! Nadat ik moest uitleggen wat ik in Amerika kwam doen en hoe ik in Gods naam aan het geld kwam om een wereld reis te maken mocht ik m'n backpackie ophalen! En daar kwam Pienie, blij naar me toe. Daar waar ik zoveel zin in had en er dan nu ook echt was! 'S avond vroeg naar bed want het op-stap-gaan-idee van deze avond was toch een minder goed idee dan gedacht.

De eerste dag... Op naar de stad, met de metro. Muziek wordt gemaakt op straat en 100 verschillende culturen. Zwervers die niet op hun bordje vragen om geld voor onderdak, maar vragen om geld voor wiet of drank, lekker direct en eerlijk! Na de eerste timberlands gepast te hebben en wat selfies gemaakt te hebben met het empire state building hebben we heerlijk rond gelopen. Geen haast en lekker om je heen kijken naar de stad, de mensen en de honderd duuzend taxi's om je heen!

Vandaag is het dag 2 en Jasper, Pien en Liam (zoon en vriend van de mensen waar ik bij woon) gaan me de stad laten zien. Vanmiddag gaan we ook met onze grote vriend Siebe uit Groningen afspreken en gaan we lekker ouwehoeren met z'n drieën!

Veel liefs, Pam

  • 02 December 2013 - 20:37

    K80:

    Hey lieffie, wat heerlijk om je 1e verslag te lezen! Ik hoop nog veel reisverslagen van je te mogen lezen. En heerlijk dat je gisteren nog even met ons Sinterklaas hebt gevierd. hahahaha de Sint ging door zijn knieën om je even gedag te zeggen.
    Veel plezier met z'n allen en tot gauw.
    XXXXX

  • 02 December 2013 - 21:12

    Tineke:

    Wat een leuk verslag! Ik zie het helemaal voor me! Go girl

  • 02 December 2013 - 22:54

    Tess:

    Hoiiiiii liefste sis!!!

    Leuk om zo te lezen wat je doet!! Heel blij voor je dat het zo leuk begint en trots op je wat je allemaal doet!
    Heel leuk om je verhaal te lezen en heb het idee dat ik ook echt meemaak wat jij beleefd!

    Dikke kus en tot snel op Skype, whatsapp etc..

    Xxxxxxxxx

  • 03 December 2013 - 09:21

    Ron:

    Het lijkt wel of je met Rutger Rissik op reis bent ......

    Je ouwe

  • 03 December 2013 - 10:38

    Beernds:

    Pammie!!
    Te gek om dit allemaal te lezen! Volg je op de voet hoor!! Cool die zwervers, doe je daar ook een paar selfies mee! Leuk!! Geniet er van schat!! NY NY!!!! dikke kussen! liefs Beernds

  • 03 December 2013 - 21:39

    Marjan Bonink:

    Hoi Pam,
    Wat een heerlijk begin van een onvergetelijk avontuur! Liefs Marjan

  • 05 December 2013 - 11:37

    Bert V/d Berg:

    He lieve pam

    Het spijt me dat ik niet op jouw feestje was, had geen oppas en was zaterdag laat thuis.
    Natuurlijk wens ik jouw een prachtige reis en zie er na uit om je weer te zien
    Veel plezier en oppassen als een van den Berg.
    Doeggggg

  • 06 December 2013 - 14:56

    TOXBAR:

    MOOI VERSLAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






    WE LOVE YOU

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Park West Village

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Cambodia

28 April 2014

Thailand met mama

28 Maart 2014

Australie

19 Februari 2014

Welkom in Aussie

03 Februari 2014

New Zealand, het zuiden
Pam

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 794
Totaal aantal bezoekers 29491

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: